Svar: Får Nutramigen nu, hvad vil du anbefale efter 4 mdr.?
3. februar 2006
Alder:
3 mdr.
Hej med dig
Det er korrekt at Nutramigen ikke behøver fortsættes efter 4 mdr´s alderen, med mindre der er tale om mælkeallergi, da det så anbefales at fortsætte til 3 års alderen.
Nu kender jeg jo desværre ikke til modermælkserstatninger i udlandet og jeg ved godt at der kan være forskel mellem danske og udenlandske produkter - også selvom producenten er den samme. Generelt tænker jeg dog at produkter til børn i Frankrig vel burde være okay. Måske kan du sammenligne indholdsfortegnelse mellem et dansk og et fransk produkt og herud fra vurdere, forskel og hvad du i givet fald vil vælge.
De største producenter af modermælkserstatning og børnemad herhjemme er Beauvais, Nestlé og Hipp. Mon ikke du kan finde det samme i Frankrig. Ernæringsmæssigt burde der ikke være forskel, - disse produkter skulle alle være lige gode.
Du har ret i at alt for meget sukker kan være et problem, tilgengæld har du måske mulighed for at få nogle rigtig gode råvarer til selv at lave babymos af. Og på den måde få givet din datter noget rigtig godt.
Når du vælger erstatning, så vælg et produkt som er fuldgyldigt. Det vil sige som din datter kan leve af alene. Det er de produkter, som kan gives fra fødslen.
Enkelte af de produkter som kan gives fra 4 mdr. er også fuldgyldige, men ikke alle. De gives som tilskud til anden kost. Hvis din datter bliver ammet meget, så kan du godt give en enkelt flaske eller to af disse typer, men da du skriver at hun får mere flaske end modermælk, så er det godt at vælge et fuldgyldigt produkt.
Håber dette hjælper dig lidt videre:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske