Brev:
Familielivet er ude på kæmpe skråplan
3. februar 2006
Alder:
6 mdr.
Familielivet er ude på kæmpe skråplan
Kære Helen,
Har nu fulgt nogle af de rigtig mange svar på amning og søvn.
Vi er en familie på 4, den ældeste min datter på 6 år og Jonas og jeg og så lille Elias fra 7 aug. 05.
Vi har som mange andre også problemer med at slippe amningen og overgå til noget andet overhovedet.
Det største problem er nok at vi nu kører på 6 md. med absolut ingen søvn, og jeg er den eneste der kan tage ham, han bruger ikke sut eller har ville have flaske, så det eneste der sætter ro over feltet er at blive lagt til, men i de senere mdr. vil han kun sove med brystet i munden.
Vi som kærester aner ikke hvad det vil sige mere at sove, kunne tale voksen snak eller bare kunne hygge i en time eller to. Og jeg må sige at vi kører på pumperne og overvejer hveranden dag at smutte fra hinanden, da der efterhånden i afmagt om natten bliver sagt rigtig mange grimme ting til hinanden, med det sagt skal det siges at vi var to helt forskellige mennesker før lillemanden kom til verden.
Han vil ikke spise noget andet ej grød eller mos af nogen art, vi havde dog en periode hvor han tog godt i mod det over 14 dage, og vi tilbyder det dog stadigvæk og har faste rutiner med det. Men selvom han fik det flere gange om dagen tog han kun 50 gr. på, på lidt over 2 uger, vores sundhedsplejerske har nævnt at han er begyndt og knække sin kurve og har været stagneret længe. hun har nævnt at vi skulle lade os indlægge og få styr og hjælp på det, da vi ikke kan mere. Min egen læge vil også have ham undersøgt nu, men har ikke nævnt noget om indlæggelse var en mulighed.
Elias er en rigtig glad dreng, men i det store hele ender det med at vi går fra hinanden da vi ikke kan mere, vi taler om en vågen og kvik dreng der kun sover et par timer om dagen og ellers er vågen til kl. 23 eller når jeg vælger at gå i seng med ham.
Vi har prøvet alt, sove i egen seng, vores seng, ved siden af, bade om aftenen.
Vi ved overhovedet ikke mere hvad vi skal gøre, udover familielivet hænger i en tynd tråd. Jeg kunne blive ved med at skrive, og forklare og komme med eksempler, men min håb er nu at udover gode råd, at du kan fortælle mig hvor vi kan få hjælp for vi magter ikke mere at skændtes og ikke få søvn overhovedet, at have en på 6 år der ingen opmærksomhed får, og nu en lille og ellers så glad dreng, der ikke tager det på han skal.
For god orden skyld så er han 69 cm. lang og vejer nu 7,3 kg.
Håber på hurtig respons.
Med venlig hilsen
Maria