Svar: Familielivet er ude på kæmpe skråplan
3. februar 2006
Alder:
6 mdr.
Kære Maria
Tak for dit brev. Jeg kan godt høre at situationen er tilspidset hos jer og det er jo desværre begræset, hvad jeg kan gøre via en mail.
Du skriver at din sundhedsplejerske er bekymret og at egen læge også har været inde i billedet og du skriver også at I har talt om indlæggelse. Dette er naturligvis en mulighed.
Det er via egen læge at du bliver indlagt. Du kan selv kontakte egen læge eller du kan bede din sundhedsplejerske om at kontakte din læge og her fortælle sin bekymring, så I sammen kan finde en fælles løsning.
Jeg er lidt i tvivl om hvilken kommune du bor i, men under alle omstændigheder er der forskellige former for hjælp. Jeg vil tror at der i kommunen hvor du bor er et familiecenter eller et andet sted, hvor man kan søge råd og vejledning. Ofte er det socialrådgivere som sidder der, og jeg ved at det ikke er denne form for hjælp du lige nu og her søger, men de kan jo fortælle dig hvordan sagsgangen er og hvilke muligheder du har for at få hjælp. Altså til hvem du skal henvende dig og hvordan. De har ofte også en telefonisk rådgivning.
Med hensyn til indlæggelse, så kan dette være på en almindelig børneafdeling, men der findes også specialafdelinger, f.eks. spædbarnspsykiatriske afdelinger, hvor man kan hjælpe jer med at finde ud af at læse jeres dreng signaler, få støtte til at komme igang med skemad, få indført faste sovevaner osv.
Jeg ved ikke hvad I har behov for af hjælp, da jeg jo ikke kender jer, men det ved jeres læge eller jeres sundhedsplejerske. Da det er fredag nu og de først træffes igen mandag, kan I forsøge at få fat i familiecenteret, så I ved hvordan I skal forholde jer mandag.
Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske