Brev:
Hård mave med blod i afføringen
3. februar 2006
Alder:
3 mdr.
Hård mave med blod i afføringen
Hej Helen
Min datter presser og presser og i dag var der så lidt blod i starten af afføringen. Hun græd og skreg og jeg hjalp med at smøre lidt olie i indgangen til endetarmen. Bagefter var hun glad igen men dette dræber hendes mor.
Jeg kan se at det er Nutramigen der giver hende hård afføring, da det er af hårdt konsistens og der er mest af det. Modermælken giver almindelig lind afføring.
(Hun får mest Nutramigen og mindre modermælk. Hun er 3 1/2 mrd. og skal snart overgå til andet MME)
I dag starter hun paa Laktulose. Hvor lang tid skal jeg give hende det?
Jeg har været bekymret for om det ville ødelaegge hendes naturlige trang fremover og har derfor kun givet Laktulose i et par dage da afføringen igen var normal.
Nu tør jeg ikke lade være med at give hende Laktulose da jeg er overbevist om at alt den pressen og smerte må skade hende endnu mere i længden.
Er der andet jeg kan gøre end gymnastik og massage?
Hvad med vand?
Ser frem til dit svar! Og tak for hjælpen og svarene. Det er guld værd!
Venligste hilsener
Bekymret mor