Svar: Sove i pose
7. februar 2006
Alder:
8 mdr.
Kære Tina
Hmmm, det er faktisk lidt svært. I princippet synes jeg ikke at børn skal hindres i at bruge deres ben og have begrænset deres bevægelser, men samtidig skal I jo også alle kunne sove.
Jeg synes at duniduoposen er god i barnevognen, når din datter om dagen skal sove ude, men om natten, hmm - det synes jeg faktisk ikke er så god en idé.
Hvad sker der egentlig ved at hun sparker med benene? Oplever du at hun kommer til skade eller er det fordi hun bliver kold at du gerne vil forhindre hende i dette?
Måske kunne en langbenet natdragt med fødder og en større dyne afhjælpe problemet:o)
Jeg tænker også om hun er en lille spirrevip, siden hun kan få benene igennem tremmerne, eller om tremmeafstanden i sengen er for stor. Tremmeafstanden må max være 6 cm og ikke under 4,5 cm. Ellers er sengen ikke sikkerhedsmæssig forsvarlig.
Når man er 8 mdr gammel, så er man i stand til at vende og dreje sig. Måske ligger hun sig allerede op på alle 4 og øver sig i at kravle. Jeg synes at jeres datter skal have lov til at bevæge sig og frit ændre stilling, hvis hun har behov for dette.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske