Svar: Laktulose - 8 mdr.
8. februar 2006
Alder:
8 mdr.
Kære Emils mor
Jeg synes i første omgang at I skal prøve at give 1 ml mindre og se hvordan Emils mave reagerer på dette. Hvis han så får hård mave igen, må I fortsætte.
Prøv også at give ham ekstra væske, giv ham grøntsagsmos og generelt lidt fiberrig kost, som hans mave skal arbejde lidt med. Motion og bevægelse er også rigtig godt.
Nogle gange kan man nøjes med at give laktulose i en kort periode, andre gange kræver det at barnet får det gennem lidt længere tid. I må prøve at teste ved at skrue langsomt ned og så følge ovenstående råd.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske