Brev:
Ammestop - 5 mdr.
13. februar 2006
Alder:
5 mdr.
Ammestop - 5 mdr.
Hej Helen
Min dreng på 5 måneder er blevet ammet indtil for en måneds tid siden, hvor vi begyndte med tilskud (nutramigen p.ga. børneeksem). Dog fik han max en flaske om dagen og som regel kun hver anden dag. Men stille og roligt trappede vi flasken op til 2 om dagen (han spiser som en hest døgnet rundt).
Nu er det så, at for en uges tid siden "testede" vi ham med NAN 1. Det har tidligere været vores erfaring, at han fik udslæt umiddelbart efter han havde spist dette. Vi har gjort dette i samråd med Roskilde Sygehus, hvor han er tilknyttet deres hudafdeling. Han er testet (RAST) for hele børnepanelet og der var ingen afvigelser (pånær kat, den var lidt forhøjet).
I onsdags var jeg til håndboldtræning (for 3 gang) og da jeg kom hjem om aftenen var mit venstre bryst kanon ømt. Det blev værre og værre i løbet af natten og om natten vågnede jeg med kraftige smerter. Jeg prøvede at lægge ham til og han spiste også, men smerterne forsvandt ikke. Dagen efter var det ligeså tosset og jeg prøvede alt med varme omslag, uldindlæg og bruseren - intet kunne mildne det. Stadig gjorde det kun ondt i det venstre. Det gjorde ikke ondt når han spiste. Fredag var det begge bryster der var ømme, dog ikke helt så slemt, men nu ville drengen ikke spise hos mig! Og det har jeg ikke kunne få ham til siden natten til fredag!!
Er det så fordi han har fået smag for NAN 1 eller måske fordi mine bryster har været "syge" og mælken smagt dårligt? Er jeg ved at få menstruation?
Nu er jeg lidt urolig for al den mælk jeg ikke kan komme af med. Jeg har nogle knuder lige inden under brystvorten (værst i højre side). De er ømme men ikke ret meget, dog er jeg bange for at få brystbetændelse!!
I mit stille sind har jeg indstillet mig på, at han ikke vil ammes mere, men det er noget af en brat overgang. Kan kroppen finde ud af det?
Med venlig hilsen
Lisbeth