Brev:
Mæt nok 3 mdr og opdragelse 2 år
14. februar 2006
Alder:
3 mdr.
Mæt nok  3 mdr og opdragelse 2 år
Hej Helen
Jeg har lige nogle spørgsmål ang. vores datter på snart 3 mdr. og vores søn på 2 år og 2 mdr.
Starter med Monica. Det er om hende sovning om dagen, hvor jeg synes hun får for lidt søvn. Hun sover hele natten fra ca. 21-22 til ca. 07-08, så der har vi ingen problemer. Det er når hun skal sove om dagen, der sover hun kun 45 min til 1 time ad gangen og er så vågen i 2 - 2 1/2 timer og tager så igen 45 min til 1 time. Og dette gør hun ca. 3 gang på hele dagen, indtil hun sover ved 21-22 tiden. Nogle gang kan hun gøre det 4 gange om dagen, men de sidste dag har det kun været 3 gang.
Det er noget hun er begyndt på inden for den sidste mdr. ellers har hun sovet en lang lur om formiddagen fra ca. 9.30 til 13.30/14.30.
Hun er også sulten efter 3 timer og jeg kan ikke holde hende 4 timer, så hun får efter 3 - 3 1/2 time. Hun spiser omkring 160 - 210 ml. nan ha1. Kan det tænkes, at vi skal skifte til bare nan, istedet for nan ha1. For jeg synes ikke hun er stor nok til grød og vælling endnu. Eller er hun det ?
Hun er en stor pige på 6.8 kg, så måske hun ikke bliver mæt nok.
Om aften gør jeg det, at hun få mad omkring kl. 18-18.30 og igen kl. 20.30- 21.00 og det gør, at hun sover hele natten, så det er derfor jeg tænker hun måske ikke er mæt nok !!!
Ved godt jeg ikke kan forlange, at hun sover meget om dagen, når hun nu sover så flot om natten, men jeg ved ikke, om det bare er nok, det hun så sover om dagen. Og om hun havde bedst af, at sove et par timer ad gangen ??
Det skal lige siges, at hun ellers er glad og "frisk" for det meste, når hun har taget denne lille time og fået sin mad.
Så har jeg lidt på Gabriel, det er om, at han smider med sit legetøj og alt andet, når han bliver sur eller ikke få sin vilje.
Mit spørgsmål lyder på, om jeg skal lade ham græde til han selv stopper eller går hen til ham efter et stykke tid ??
Jeg har gjort det, at jeg har taget det legetøj han smider med og lagt væk og ladet ham græde i noget tid ca. 15-20 min. Hvor efter jeg så er gået hen og taget ham op og forsøgt, at forklare ham, at dette gør man ikke.
Er det den rigtige måde, at gøre det på ?? Eller har du noget andet ??
For det er et stort problem herhjemme :O)
Håber du kan hjælpe os.
Hilsen Joan