Brev:
Vil ikke sove om dagen - 1 mdr.
15. februar 2006
Alder:
1 mdr.
Vil ikke sove om dagen - 1 mdr.
Hej Helen
Vores datter Elizabeth er nu 6 uger, og er en dejlig stor pige på næsten 6 kg. og 60cm lang. Jeg ammer hende ca. 6-8 gange dagligt, eneste problem er at hun ikke vil sove om dagen.
En normal dag går således:
Hun vågner imellem kl. 7-8 får mad i 1 times tid og bliver måske aktiveret lidt på aktivitets tæppet, så forsøger jeg at ligge hende til at sove men efter 30-45 min vågner hun og jeg må side i 1 times tid hos hende, hvergang sutten ryger ud bliver hun utilfreds det starter med lidt brummen og klynken og går derefter over i gråd.
Jeg prøver strække den til der er gået ca. 3 timer siden hun sidst fik mad og sådan går dagen så ind til vi når ulvetimen der er kl. ca 17.30 til 19.30 hvor hun er helt utrøstlig,. Det ender så med at hun falder i søvn og sover til kl. 00.30, så er det mad tid igen i 1 times tid hun bliver lagt til at sover 2-3 timer, mad igen og sove i ca. 2 timer. Det jeg ikke forstår er at hun sover fint om natten, men ikke særligt meget om dagen. Jeg kan se hun er rigtig træt, og tror måske det er derfor hun får en skrige tur om aften fordi hun simpelhen er overtræt.
Vi har prøvet at give hende lidt kamille te hvis det er fordi hun har ondt i maven, men hun har lidt svært ved at drikke af flaske da hun jo ikke er vant til flaske. Jeg ved godt hun ikke er så gammel endnu og at man ikke kan regne med nogle soverytme endnu, men det er godt nok lidt hårdt om dagen.
Håber at du kan give os nogle god råd
Med venlig hilsen
Christina