Brev:
Vil ikke have sut
17. februar 2006
Alder:
3 mdr.
Vil ikke have sut
Vores datter er nu lidt over 3 måneder og hun vil stadig ikke have en sut. Hun sutter meget på sine fingre, men det er vel en del af hendes udvikling?
Vi prøver tit at tilbyde hende sutten om aftenen når hun skal sove, men hun laver ikke andet end at skubbe den ud med tungen. Når hun en sjælden gang tager den, sutter hun så kraftigt på den at det holder hende vågen og det er jo ikke meningen...
Når hun skal sove om aftenen, putter jeg hendes hænder under dynen og holder på dynen indtil hun sover (ca 10-15 minutter). Ellers sutter hun på dem, men måske skal jeg bare lade hende gøre det? Jeg vil jo gerne kunne lægge hende og gå ud af rummet for at hun skal lære at falde i søvn selv.
Vi er meget i tvivl om vi skal blive ved med at tilbyde sutten. Et par gange har hun suttet på tommelfinger og det vil jeg helst ikke have at det bliver en vane for hende...
Håber du har et godt råd.
Venlig hilsen Tina