Brev:
Drikke af kop og sidde
21. februar 2006
Alder:
5 mdr.
Drikke af kop og sidde
Hej Helen,
Vores søn på 5 mdr. trives fortsat med at blive ammet. Jeg har ikke travlt med grød, men har dog givet smagsprøver gennem de seneste uger. Jeg planlægger at gøre en fuld indsats når han bliver 6 mdr. med mindre han selv viser større interesse eller behov inden da. Min spørgsmål er om jeg samtidig skal insistere på at han skal lære at drikke af sutteflaske eller om han kan gå direkte til kop. Sutteflaske interesserer ham nemlig heller ikke.
Han har i over en måned nydt at ligge på maven og ruller selv om fra ryg til mave. Har du nogle anbefalinger i forbindelse med at øve ham til at sidde selv?
Hvornår er det ok at sidde op i længere tid i for eksempel barnevognen med støtte? Skal man vente indtil han kan selv.
Med venlig hilsen
Gigi