Brev:
Morgen flaske
21. februar 2006
Alder:
10 mdr.
Morgen flaske
Hej Helen
Min datter på 10 mdr. får når hun vågner en flaske med 200 ml. modermælkserstatning.
Hun er meget utålmodig efter at få den. Det er dog ikke hver morgen hun spiser hele flasken. Jeg har fået at vide, at omkring 10 mdr. alderen kan de godt undvære at få flaske. Derfor vil jeg gerne stoppe med, at give hende den om morgenen. Men hvordan gør jeg det rent praktisk? Jeg vil gerne undgå, at vænne hende til at så snart hun vågner er der havregrød!
Det skal siges, at vi for 3 uger siden droppede aftenflasken, da hun nægtede at spise den.
Hun sover fra 19.30. til 6.30. uden mad.
Hendes dagsplan ser ca. sådan ud:
kl. 6.30-7.00. Flaske
kl. 8.30. Havregrød/øllebrød
kl.11.30 Frokost. Rugbrød med pålæg+ostehaps+frugt
kl.15-16.00. Frugt
kl.17.45. Aftensmad
kl. 19.00. Bliver tilbudt mælk af kop.
Håber du kan hjælpe med et par gode råd, så hele familien ikke skal ud af fjeren så snart lille-pigen vågner.
Venlig hilsen