Brev:
Nyt putteritual - sove alene
22. februar 2006
Alder:
8 mdr.
Nyt putteritual - sove alene
Hej Helen
Min datter er snart 8 måneder, og skal nu have et nyt putteritual, hvor hun skal lære at sove alene. Indtil nu er hun blevet badet af sin far, blevet lagt ved mit bryst hvor hun falder i søvn efter 5 minutter, blevet i mine arme op til et par timer, hvorefter jeg har lagt mig til at sove med hende ved min side. Hun har således spist og suttet sig gennem natten, og det er det, vi nu gerne vil væk fra, så jeg også kan få sovet lidt, og vi kan få noget tid sammen uden hende om aftenen.
Grunden til at jeg har ventet så er længe med dette er, at jeg har det meget svært med tanken om hvor forvirret, ked af det, sur og/eller utryg hun vil blive, når hendes 'dejlige' vaner nu bliver brudt. Når hun vågner om natten er hun jo vant til at få mit bryst for at kunne sove videre, så jeg er helt sikker på, at det nok bliver svært for hende at falde i søvn af sig selv. Men som sagt: nu skal hun lære det, og vi har besluttet, at det bliver faderen, der skal stå for det. Med andre ord sover jeg ude nogle dage, for jeg ved, at jeg ikke kan være her, når hun græder.
Alt dette er jo sådan set besluttet, men det jeg gerne vil høre fra dig er en bekræftelse af, at det er ok, at vi på en gang tager mor, sut/bryst og mad fra hende? Det føles som et overgreb, men det er det ikke vel? (please :-))
Hun bruger ikke sut, bamse eller flaske til hygge - kun mor (og far).
Fredag går det løs, så jeg håber, du kan nå at svare inden da, også hvis du evt. har nogle tips til min mand om hvordan han kan få hende til at sove. Planen er egentlig at give hende det sædvanlige bad, for derefter at lægge hende i hendes seng, synge en sang og så forlade værelset, men selvfølgelig gå ind til hende så ofte det er påkrævet.
Ja som du kan høre vil jeg vist mest af alt bare høre, at jeg ikke er en ond mor, og at det hele nok skal gå :-)
Venlig hilsen
Martine