Brev:
Natamning - 6 mdr.
26. februar 2006
Alder:
6 mdr.
Natamning - 6 mdr.
Hej Helen
Jeg kan desværre ikke få Nutramigen hernede, men jeg kan få en til at tage det med fra Danmark om nogle uger.
Min datter gylper meget ofte min mælk op. Igår fik hun havregrød til morgenmad og havremælk i glas. Så sov hun ½ time og fik lidt amning da hun vågnede. Kl. 12.30 fik hun frokost (måske ½ dl) og lidt amning og så sov hun 2 timer til kl. 4. Her fik hun mælk af begge bryster og herefter gylpede hun hele aftenen. Kl. 18 fik hun en god portion aftensmad og vand i kop og så ammede jeg igen kl. 20 i kort tid. Men al den mælk gylpede hun også op. Desuden var hun overtræt så jeg havde svært ved at skelne mellem træthed og sult.
Så jeg prøvede at lægge hende i seng uden mere aftenamning. Aftenputning foregår i øjeblikket under store vanskeligheder og ender med at jeg ligger med hende i min seng, hvor hun falder i søvn. Så vågnede hun allerede kl. 12 (i egen seng ved siden af min) og var sulten. Jeg holdt den gående til kl. 1 men så fik hun mad. Så sov hun til 4 hvor hun igen var sulten og her ammede hun til kl. 6 (jeg faldt i søvn).
Som du kan se er vi kommet ind i en rigtig dum rytme og umiddelbart har hun ikke mere ondt i maven - jeg tror det er sult (hun fik jo ikke så meget om dagen pga al den gylp).
Mit spørgsmål er så: Er hun for lille (også rent fysisk - knap 7 kilo knap 7 mdr) til at jeg skal køre den hårde metode med at min mand tager over i nogle nætter? Jeg har ikke villet før, da hun har haft ondt i maven, men nu da det er ovre... kan jeg så få hende til at spise mere om dagen mon? Eller skal jeg give hende mad om natten lidt endnu indtil hun er blevet bedre til at drikke af kop, og derfor slipper for min mælk som hun jo gylper op igen?
Så tager vi putningen bagefter når hun sover om natten.. øvøvøv, alle de dumme vaner pga de maveproblemer..
Knus Iben