Brev:
Soveproblemer - 9 mdr.
26. februar 2006
Alder:
9 mdr.
Soveproblemer - 9 mdr.
Hej Helen
Nu er vi ramlet ind i et putte problem om aftenen, som vi håber du kan hjælpe med.
Emil er nu næsten ni måneder. Han har lige været syg og derfor er vi kommet helt ud af rytme. Der sov han i vores seng sammen med mig og far sov i stuen. For at vi alle sammen ku få mest mulig søvn.
Det der er sværest er at få ham til at falde i søvn om aftenen uden at han græder. Det er så trist at det sidste man hører fra ham om aftenen er GRÅD. Og vores tålmodighed er heller ikke så stor mere. Det må da være muligt i hans alder at blive puttet uden skrig og skrål?
Vi har tidligere brugt bogen "Godnat og sov godt" og det fungerede da også i en periode, men jeg synes ikke jeg har lyst til at begynde på det igen, for metoden er ret hård. Hvad gør vi? Skal vi gøre meget ud af putteritual eller ved han godt at når han bliver lagt i seng så skal han sove?
Vi kan desværre ikke bade ham før sengetid hver aften fordi han har eksem. Hvor meget er det normalt at sove i døgnet i hans alder og hvor længe skal han ku holde sig vågen ad gangen? Vi har ikke noget problem med sult om natten:-)
Hjælp os hvad gør vi? Vi ku måske godt bruge en slags plan over hvad vi skal gøre om aftenen, det er så svært hvad man skal stille op når først han ligger i sengen og græder.
Lige et ekstra spørgsmål. Hvor varmt skal det være udenfor før vi kan lade voksiposen blive i barnevognen om dagen? Madrassen tager vi kun ind for natten da han jo ikke ligger direkte på den men i voksiposen.
Med venlig hilsen
Emils efterhånden lidt desperate mor