Brev:
Hvor længe kan en 5 mdr. overleve uden søvn?
27. marts 2006
Alder:
5 mdr.
Hvor længe kan en 5 mdr. overleve uden søvn?
Hej Helen
Alt er gået godt med søvn indtil nu. Min datter vil ikke sove om dagen mere. Hun sov før 2 x 1/2 t og 1 x 3-4 timer og 11 timer om natten.
Nu har hun i en uge holdt nattefest ca 2 timer med pludren og sparken fra kl 03-05 og i denne uge ikke villet sove om dagen. Max har været 2 timer.
Hun har rande under øjnene, er bleg og er ved at få de første to tænder i undermunden. Hun brokker sig lidt, men er ikke ked af det. Til tider virker hun meget speedet. Specielt i barnevognen når hun ikke vil sove, så slår hun armene ned i dynen og løfter benene op over dynen og hendes puls kører derud af.
Hun har hård mave og det er blevet værre efter indførsel af grød. Hun får nu sveskemos hver 2. dag og grød iblandet lidt svesker hver 2. dag. Hun får jævnligt vand af kop. Det hele virker godt på hendes afføring, dog virker hun ikke helt tilpas med at trykke og har stadig kun afføring hver 3. dag. (Hun får MEE og mælk hos mig 2 gange i døgnet)
Hun ser virkelig træt ud men nægter at sove. Hvor længe kan hun undvære søvnen om dagen?
Mange hilsener fra en fortvivlet moder