Brev:
Kost til 5 mdr. med tendens til hård mave?
27. marts 2006
Alder:
5 mdr.
Kost til 5 mdr. med tendens til hård mave?
Hej Helen
Er vælling godt eller dårligt for et barn med tendens til hård mave?
Pt får hun hirsegrød med æble (købt) iblandet hjemmelavet sveskemos hver 2. dag og sveskemos iblandet en smule hirsegrød hver 2. dag. Resten er vand af kop og MME samt mælk fra mig om natten og for det meste en gang om dagen (pt virker det som om hun ikke vil det).
Har fået at vide at vi skal undgå majs og risgrød pga. hendes mave. Hvad med kartofler, gulerødder og ærter? I det hele taget hvad skal vi undgå?
Vi måtte grave afføring ud af numsen på hende efter den første uge med grød og efter den oplevelse startede vi på ovenstående sveskemos og kun grød hver anden dag. Derudover cykler vi med hendes ben og masserer hendes mave.
Hun spiser flot og jeg holder igen med portionen og giver hende mælk bagefter. Hun har fået grød nu i 19 dage nu, hvornår må jeg evt. give vælling og evt. starte grøntsagsmos? (I forhold til hendes tendens til hård mave)
Hun er lang, 71 cm og vejer 7,8 kg og er 5 mdr.
Mange hilsen fra en mor