Brev:
Ammestop endte godt trods alt
27. marts 2006
Alder:
5 mdr.
Ammestop endte godt trods alt
Kære Helen
Tusind tak for din fantastiske opbakning og vejledning.
Jeg vil lige fortælle dig, hvordan det er gået og så har jeg et par spørgsmål til sidst.
Jeg har efter megen overvejelse valgt at stoppe amningen. Det føltes helt forkert at jeg skulle tage medicin for at kunne amme min dreng når han trods alt er blevet ammet i næsten 5 måneder. Og det føltes nærmest som et overgreb at kæmpe for at han skulle tage brystet. Du skrev at jeg skulle vælge hvordan jeg prioriterer min tid med min søn og jeg valgte IKKE at tage en ubehagelig kamp op.
Jeg fik en god snak med en veninde der fortalte at det vist er meget normalt at stoppe omkring her og at jeg kunne vælge at se det som et tegn på at min dreng følte sig tryg nok uden mine bryster og at jeg kunne respektere hans valg om ikke at ville ammes længere.
Efter jeg havde taget beslutningen, føltes det bare rigtigt godt. Det var jo ikke fordi jeg super gerne ville amme, jeg ville bare rigtig gerne gøre det aller bedste for min dreng, og det tror jeg også at jeg har gjort med denne beslutning.
Han får stadig min mælk på flaske et par gange om dagen, da jeg jo nåede at få nogenlunde gang i systemet igen, og jeg malker ud når mine bryster er meget spændte (ca 3 gange i døgnet) til det vel går væk snart...
Vi tog ud og købte et lille spisesæt til ham i weekenden og far er også kommet meget mere på banen nu hvor han kan give flaske og det har jeg virkeligt også savnet.
Så alt i alt endte det hele godt og vi har prøvet at smage lidt risgrød igår og det gik fint.
Jeg prøver et par gange i løbet af dagen at sidde med ham og synge stille og roligt for at skabe nogen andre trygheds seancer end en amning. Ved altså ikke om det virker. Men han ser ud til at trives fint og er glad for flasken, er dog en lille smule mere pylret men det er vel også en stor omvæltning for ham. Når han sover sine lure, samt først på aftenen vågner han indimellem (som sædvanlig) men nu stikker han i et hyl istedet for at ligge og brumme lidt.
Mit spørgsmål går på at det virker som om han har ondt i maven om aftenen et par timer efter han har fået sin vælling. Han har også fået rimelig hård mave syns jeg. Er der noget jeg skal gøre anderledes? skal vi holde flere pauser når han får flasken eller skal vi netop ikke holde pauser? (han spiser altså 180 ml på 5 min.) Må vi give ham lidt sukker vand?
får han simpelthen for meget tung mad nu hvor han får erstatning og vælling og nu også grød?
De bedste hilsener
Bandittens mor