Svar: Sødmælk vs. mme - 9 mdr.
27. marts 2006
Alder:
9 mdr.
Kære Charlotte
Man siger normalt at først fra 9 mdr´s alderen kan komælksprodukter udgøre en større del af mælkeindtaget og såleds ikke hele indtaget. Jeg synes derfor du børn købe en modermælkserstatning, som du kan give din datter lidt af i løbet af dagen.
Hvis du køber tilskudsblanding, så har de som regel den fordel at de kan blandes op i koldt vand og det vil sige at du kan give det som kold mælk af en kop. Pulveret kan også kommes direkte i maden, således at hvis du laver en havregrød med 1 dl vand og så kommer passende mængde pulver i, så svarer det til 1 dl mælk.
Så køb en pakke erstatning til de sidste 3 mdr, så er du på den sikre side. Fra 1 års alderen kan hun så overgå helt til komælksprodukter. Husk at hvis du giver hende min 400ml mme dagligt, så behøver du ikke give jerndråber.
Fortsat held og lykke med hende:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske