Svar: Sover på maven og allergi
31. marts 2006
Alder:
10 mdr.
Kære Marie
Da Emil nu er 10 mdr gammel, er han så mobil at du ikke længere at styre hvordan han ligger. Du kan således ikke længere forhindre ham i at vende sig om på maven.
Jeg synes det vil være relevant at I hjælper ham om på ryggen eller siden, når I selv går i seng, så han ikke om natten, hvor I sover og dermed ikke kan have samme øje på ham, ligger på maven med ansigtet i madrassen. Men om dagen, synes jeg I skal lade ham være og blot tjekke ham lidt ekstra.
Med hensyn til allergi, så lyder det helt relevant at få Emil vurderet af en læge. Da han har børneeksem må der være en læge som følger dette, måske er det jeres egen læge. I kan derfor drøfte allerig og disposition for allergi med jeres egen læge eller evt. en dicideret allergilæge - allergolog. En Allergolog er speciallæge i allergi og en sådan læge vil også kunne vejlede jer omkring forholdsregler, behov for evt. diæt og f.eks. lave priktest eller tage blodprøve, for at se om der er noget jeres dreng umiddelbart ikke kan tåle og derfor reagerer på.
Rigtig meget held og lykke med det hele:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske