Brev:
Flasketræning - 5 mdr.
1. april 2006
Alder:
5 mdr.
Flasketræning - 5 mdr.
Kære Helen
Tusind tak for dit grundige svar,- det er meget tydeligt at du lever dig 100 % ind i vores alles specielle situationer... det er virkelig dejligt :-)
Jeg har virkelig mod på at følge den dagsplan du har lavet til Elias og mig. Jeg vil også forsøge igen med flasken! Hvis det lykkes med flasken,- er det så vælling,- sen aften? Jeg synes at forstå, at det er dét som mætter mest til natten...
Hvor meget kan jeg tillade mig at forsøge at gi ham? (Han er 5 mdr d.8 april,- vejer ca 6 kg nu) Hvis vi finder ud af det med flaske/vælling, skal ét af de andre skemåltider så stryges? (i forhold til, at du sidst skrev at 3 skemåltider er en idé,- men alligevel lidt meget) Ellers blir det jo 3 skemåltider plus vælling..
Jeg går faktisk og spekulerer lidt på, om Elias siden han var lille, plus qua de problemer vi har haft med hans temperament v. amning,- måske har vænnet sig til aldrig at spise sig rigtig mæt.. og at det måske er skyld i, at han aldrig sover længe om natten plus sover meget dårligt og meget lidt om dagen...(?)..
Han kan under ingen omstændigheder lægges om dagen. Når han endelig falder i søvn, er det med hans hånd i min (så det blir på et tæppe på sofaen,- vi ARBEJDER på, at det ikke skal være på mors mave... har forsøgt at holde hånd, lulle, synge osv i vuggen....) men han sover så utroligt let,- så jeg kan umuligt flytte mig! Så vågner han op med det samme.... Jeg syns ikke han på nogen måde virker utryg ellers,- så mit spørgsmål er igen... kan det skyldes at han ikke opnår den dér totale mæthedsfornemmelse?
Jeg synes også altid vi har stimuleret ham hver dag (fysisk), men måske alligevel ikke nok. Hans voldsomme gylperi varer lige fra måltid frem til næste måltid,- så det er nogengange svært at finde de rigtige tidspunkter.. lige efter måltid kommer der virkelig meget gylp,- og lige inden næste måltid er han tit for sulten, til at ha lyst til at lege. Men måske skal vi vælge nogle tidspunkter efter den mere faste føde,- som han kun gylper mindre op af.
Jeg er ihvertfald indstillet på at gøre hvad som helst, for at han skal begynde at sove godt.. :-)
Glæder mig til at høre fra dig..
Venlig hilsen
Anja