Brev:
Middagssøvn - 22 mdr.
3. april 2006
Alder:
22 mdr.
Middagssøvn - 22 mdr.
Hej Helen
Så har jeg et spørgsmål ang. middagssøvnen.
Vi har i et par uger kæmpet, når vores dreng skal ud og sove. Han er 22 mdr.
Han bliver rigtig gal og vil ingenting. Det er enten fordi han vil lege videre eller fordi han bare ikke vil overgive sig til søvnen. Han begynder at græde og er ikke til at få ned i barnevognen.
I dagplejen er der ingen problemer overhovedet...
Det er heller ikke fordi han ikke er træt for han falder altid i søvn - det er ikke noget problem (7 9 13 ;o) Det er som om at når han først ligger der så acceptere han det, men det er fra han skal have tøj på og til han er puttet det er kørt af sidesporet... Jeg har også forsøgt at putte ham tidligere i den tro at han måske var overtræt og derfor ikke kunne finde ud af det, men også uden synlig resultat.
Det skal måske lige siges at han normalt sover fra ml. 12 og 13 og så 2 - 2½ time frem i dagplejen og omkring 3 timer herhjemme (det virker lidt som om han har lidt han skal indhente i weekenderne mht. middagsluren)
Han sover fra 20 til ml. 5.30 og 6.45 om natten.
Vi har forsøgt at læse inden han skal ud at sove for på den måde at geare ned men det er ingen garanti for at han er nem at putte.
Jeg er ved at være rigtig irriteret over det kan jeg mærke og ønsker snart at der sker noget.
Har du nogen forslag til hvad jeg kan gøre for at ændre på situationen for at skippe middagsluren er nok lige i overkanten,
På forhånd tak og god påske