Brev:
Skemad og strejke
3. april 2006
Alder:
6 mdr.
Skemad og strejke
Hej Helen
Nu spørger jeg igen. Du har tidligere kommet med gode forslag til løsning af samme problematik. De er alle afprøvet, men min søn på 6½ måned nægter at modtage al form for skemad og vil ikke åbne munden.
Min søn er glad og trives. Han elsker at sidde i sin høje stol og være med ved bordet, men viser kun interesse for vores mad. Selvom han får lov til at stikke fingrene i grød og selv prøve - ingen interesse. (Også når vi undlader at spise samtidig). Vi kan kun få ham til at åbne munden, hvis vi snyder ham ved at få ham til at grine eller lignende og det han så får ind kommer altsammen ud igen.
Han er meget glad for at gnave i tvebak, æblebåde, rå gulerod og agurk, men virker forskrækket hver gang der er et stykke "der falder af" inde i munden på ham. Jeg har prøvet med kogt gulerod i små tern for at se om han vil spise det, men det kommer også ud. Heldigvis er det lykkedes os at få ham til at acceptere vand af tudkop.
Jeg har 1 måned til jeg skal starte på arbejde og fra da af kun kan amme morgen og aften.
Jeg ammer ham 4 gange om dagen og en gang tidlig morgen. Og er begyndt at trække mig. Dvs. at han ikke får fuld portion. Han sover fra kl. 19-04. og videre til kl. 5.30 (6.00).
Hvad vil du foreslå? Jeg er selv blevet i tvivl om, hvor store bider han burde kunne klare at synke? Måske fordi han selv ser så skræmt ud når f.eks. et lille stykke æble er gnavet af. Og det virker også som om alt som ikke er f.eks. opblødt tvebak kommer ud.
Da han ikke vil have noget på ske er det desuden blevet en stor udfordring at give ham jerndråber, for jeg kan jo ikke gemme dem i noget.
Ser frem til dine optimistiske råd og vejledning.
Med venlig hilsen
Familien Skemad