Brev:
Store portioner
3. april 2006
Alder:
3 mdr.
Store portioner
Hej Helen :))
Tak for dit grundige svar ang. flaskegivning til Frederik.
Mit næste spørgsmål drejer sig stadig om flaskegivning til Frederik:) Han er som sagt født lidt for tidlig (51/2 uge) men med høj fødselsvægt på 2800 gr. Han er nu tæt på 3 mdr og vejer ca 5300-5400 så han tager fint på og trives godt.
Nu er problemet så bare at han spiser utrolig store måltider. Han spiser 5 gange i døgnet og spiser ml. 200-240 ml pr. gang. Og det øger han hele tiden... Hvad skal det dog ikke blive til! Kan den lille mave snart holde til større måltider pr. gang?
Der er jo lige lidt tid før end jeg kan give ham anden mere mættende kost. Vil jeg opleve at han øger den mængden han får nu meget mere?
Er det for tidlig at prøve at tage ham op sidst på aftenen og tilbyde ham en flaske selvom han sover trygt og godt?
Han spiser jo stadig på meget forskellige tidspunkter, men kan godt spise 21-21.30 og så være vågen et par timer, hvorefter han falder i søvn og sover til kl. 3-4 tiden.
På trods af sin lidt tidlige start synes jeg nu han klare sig helt godt. Sover stadig meget af døgnet, vel 16-19 timer, men er fint vågen og nysgerrig når han så er vågen. Det er ikke altid det så lige er om natten han gider sove eller falde hurtig i søvn efter han har fået mad, men det kommer jo nok når han bliver lidt ældre.
Hilsen
Frederiks Mor:))