Brev:
Nok mad, 8 mdr?
4. april 2006
Alder:
8 mdr.
Nok mad, 8 mdr?
Hej Helen
Jeg vil høre hvornår jeg igen skal trappe flasken ned... nu har jeg jo forsøgt at få mere MME i Julie end hun fik tidligere, fordi hun fik for lidt... Jeg er nu oppe på ca 7-800 ml, incl det jeg putter i maden. Men nu er hun 8 mdr og normalt skal man jo til at trappe ned på flasken. Hun er jo stadig lille, men tager dog på nu. Den sidste måned tog hun 300 gram på, så nu vejer hun 7300. Hun ser ikke tynd ud, er bare sådan lidt "fin" i det :-)
Hun er blevet glad for flasken og spiser også gerne mad, dog små portioner.
Hendes dagsplan ser nu sådan ud.
Kl. 7.30 Grød med frugt og MME pulver ½-1 dl
Kl. 8 MME 120 ml
Kl. 9.30 MME 120 ml når hun skal sove
Sover fra 9.30 og frem (½-2 timer)
Hvis hun sover kort tid får hun noget brød, en kiks el lign om formiddagen
Kl. 12 Græskar/gulerodsmos, gerne med f.eks. linser, spelt eller noget fisk i ½ dl
Kl. 13 MME 210 ml når hun skal sove
Sover fra 13 og 2-3 timer frem.
Kl. 16 Frugtmos med MME pulver i og f.eks. et jordbær at gnave i
Herefter MME 120-200 ml
Kl. 18.30 Grød med grøntsager og kød eller hvad vi spiser, hakket/blendet. ½-1 dl
Kl. 19.30-20 MME 120-200 ml som hun gerne falder i søvn med (Robert EMil gjorde det samme, hans fortyndede jeg bare med vand efter han blev 10 mdr og da han var 1 år var det kun vand)
Derefter får hun ingenting før morgenmaden næste morgen. Jeg har prøvet at give hende morgenflaske, men så spiser hun ingenting.
Jeg er begyndt at give hende lidt brød i bittesmå stykker med marmelade (uden sukker), lidt kartoffelstykker, kogte gulerødder osv sideløbende med grøden og det er hun glad for..
Skal jeg fortsætte sådan nogle måneder endnu til hun er højere oppe i vægt eller skal jeg snart til gradvist at trappe flasken ned igen? Hun ved godt at mad er godt når man er sulten, men hvis hun stadig er sulten efter hun har mistet interessen for grøden, så bliver hun meget utilfreds, hvis ikke hun får flaske.
Hun sover nu hele natten, dog ofte med opvågninger hvor hun skal op og kramme et øjeblik, og henad morgenen har hun luft i maven, men slet slet ikke som før. Lige nu er det mest knægten der holder mig vågen (ja, hvis det ikke er den ene, så er det sgu den anden :-))
Knus Iben