Svar: Nok mad, 8 mdr?
4. april 2006
Alder:
8 mdr.
Kære Iben
Jeg synes helt sikker at du skal blive ved med at tilbyde Julie flasken og med ro i sindet glæde dig over at hun nu er begyndt at spise og tage godt på. Det er rigtig dejligt.
I takt med at hun nu begynder med små hapsere ved siden af grød/mos får hun stille og roligt øget sit indtag og dermed vil hendes mælkebehov på flasken også nedsættes. Så det kommer sandsynligvis helt af sig selv.
Så lang tid at hun ikke er ældre, så kan du roligt fortsætte som nu. Fra 1 års alderen bør hendes samlede mælkeindtag være ca 500ml dagligt og det er alt incl. altså også yoghurt, ost og lignende, hvad du nu tilbyder hende til den tid. Men der er lang tid til, så tag du det helt roligt.
Knus herfra:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske