Brev:
Spørgsmål om udvikling, tænder, mad mv.
6. april 2006
Alder:
5 mdr.
Spørgsmål om udvikling, tænder, mad mv.
Hej Helen
Du og din brevkasse er en helt uvurderlig hjælp for mig i det hersens moderskabshalløj. Det skal du altså have tusinde tak for.
Jeg har lige en række spørgsmål til dig.
Jeg har lidt svært ved at vurdere, hvornår min dreng går gennem en "svær periode" så vi skal være mere large med ham og i så fald hvornår den periode stopper igen. Eller hvornår der er tale om at han har fået en "dårlig" vane som vi skal ha rettet op på. Nogen gange syns jeg det virker som om han kører os lidt rundt i manegen.
Han har fået en tand og jeg tror endnu en er på vej ved siden af. Hvor længe gør det ondt på ham og hvor længe vil han være pylret og ikke spise og ikke puttes og ikke lege selv osv. Det ser ud til at vare et par uger...er det ikke lovlig længe, men seføli, der er jo to tænder lige efter hinanden. Det er især spiseriet der er lidt frustrerende, både flaske og skemad.
Vi har givet ham lidt flydende paracetamol en nat. Er det ok og hvor mange nætter gør det ondt og i så fald kan man give ham smertestillende hver nat?
Min kæreste har gået og glædet sig til Banditten sku blive 5 måneder for han har læst et sted at så er der en seperationsfase mellem mor og barn hvor far kan komme mere på banen. MEN det ser ud til at far ALDRIG får lov at komme på banen med trøst, putning og nu heller ikke flaske, selvom vi prøver meget ihærdigt at gøre det muligt (og far og Bandit er rigtig glade for hinanden ellers). Er det sandt med den fase?
Når jeg laver grøntsagsmos bruger jeg modermælkserstatning (min egen mælk blev altså til skummetmælk, så jeg afviklede den i en fart) må jeg så ikke fryse mosen bagefter? Banditten kan bedst lide sin flaske lige lidt varmere end kropstemperatur....ødelægger det vitaminerne? er det ok at varme flasken op igen. Han gider ikke spise det sidste hvis det er blevet for koldt.
Det med hård mave og Lactulose. Jeg kan ikke helt forstå hvor længe man skal give ham det. En enkelt gang eller over en periode. Hvornår er en afføring egentlig hård for en lille baby. Jeg ved ikke hvordan den skal være for at være normal...og er det ok med "selvmedicinering" på den måde?.
Og sidst vil jeg høre ad om det er i orden at lade ham sove videre på siden når han selv har vendt sig derom?
Mange tak
Kærlig hilsen
Bandittens mor