Svar: Hvor meget spiser 6 uger gammelt barn?
6. april 2006
Alder:
1 mdr.
Kære Malene
Det er meget forskelligt, alt efter tidspunktet på dagen, hvor meget mælk din lille dreng får hos dig. I løbet af formiddagen får han sandsynligvis lidt mere mælk hos dig, end han gør om aftenen, til gengæld spiser han måske hyppigere om aftenen end han gør om formiddagen.
Du skriver ikke hvor meget han vejer, men en tommelfingerregel er at han spiser ca 1/6 af sin vægt i døgnet. Det vil sige at hvis han vejer f.eks. 3600g, så spiser han ca 600 ml i døgnet, vejer han 4500g, så spiser han ca 750 ml i døgnet og vejer han 6000g, så spiser han ca 1000 ml i døgnet. Alt efter hvor længe du er væk, må du således prøve at beregne hvad han mon har behov for.
Hvis du kun er væk få timer, så vil 200ml sikkert være nok, men er du væk det meste af aftenen skal der mere til. Du skal regne med at der jo også går lidt til spilde, da der bør være en rest tilbage i flasken, så man er sikker på at han har fået hvad han har behov for.
Rigtig god fornøjelse til jer alle:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske