Brev:
Vil ikke være hos andre end mor
10. april 2006
Alder:
6 mdr.
Vil ikke være hos andre end mor
Hejsa
Jeg har en SKØN datter, som er den dejligste pige. Jeg har bare det problem, at det næsten kun os der kan se det!
Hver gang der kommer gæster sidder hun bare og stirrer, hun hverken smiler eller snakker/råber, som hun ellers gør. Jeg syntes, det lidt træls og synd, at ikke engang hendes mormor, kan lære hende rigtig at kende.
Jeg tror egentlig bare det er hendes natur, da hun er en pige hvor tingene skal foregå roligt, hun er ikke til de vilde lege og vil helst hygge med sine ting eller læse bog sammen med os. Hun vil meget gerne snakke/råbe, og have meget øjenkontakt, når hun ligger på aktivitets tæppet, men når vi sidder med hende er det for det meste ikke længe af gangen vi har øjenkontakt med hende, hun er meget interesseret i sine ting og bøger. Nogle dage har vi meget øjenkontakt.
Er det normalt?
Hendes mormor ser vi ca. 1 gang om ugen, og hun kan godt snakke og smile lidt hvis hun sidder hos mig, men kommer hun over til hende skriger hun. Det samme sker vi besøg fra venner og andre familiemedlemmer, dog ikke morfar som hun pludre med. Jeg kan godt blive lidt bekymre for, hvordan det skal gå, når hun skal i vuggestue!
Skal jeg bare lade hende være, og acceptere at sådan er hun, eller kan jeg hjælp hende med nogle øvelser?
Kærligst
Rikke W