Svar: Sødmælk og modermælkserstatning - 8 mdr.
6. april 2006
Alder:
8 mdr.
Kære Mor
Der sker umiddelbart ikke noget ved at din dreng tilbydes lidt sødmælk, men som alternativ til det, kan du godt købe en tilskudsblanding (evt. på brik). Den vil kunne serveres kold på samme måde som sødmælk. Det lyder jo umiddelbart som om han er glad for den kolde mælk og forbinder den lune mælk med amning og dig.
Han må også meget gerne få en portion A38 eller tykmælk med frugtmos, det tæller også med i mælkeindtaget.
Hvis det handler om at han har behov for die/sutte for at falde i søvn, så giv hellere bedste en sutteflaske med for en sikkerheds skyld. Måske accepterer han den i mangel af bedre, så det er godt at have muligheden.
Skulle det værste ske at han slet ikke gider noget af det, så overlever han det - tro mig.
Det glæder mig at høre at du skal ud og bruge lidt tid på dig selv. Jeg håber at du har det godt og at I får en rigtig hyggelig dag/aften.
Knus herfra:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske