Brev:
Skal jeg stoppe med at amme?
29. april 2006
Alder:
8 mdr.
Skal jeg stoppe med at amme?
Hej
Jeg har en datter på 8 mdr. Jeg syntes ikke at hendes "spiseri" fungerer godt. Hun får grød 4 gange om dagen, men det er ikke de store portioner, hun får. Hun spiser nok mellem ½ til 1 dl. pr. måltid. Derudover vil hun frygtelig gerne ammes op til 5 gange i døgnet. Jeg troede egentlig at amning ville stoppe eller ville blive mindre, når vi gik over til grød, men det er ikke sket, selvom jeg føler at jeg ikke har så meget mælk som tidligere. Hun er ikke ikke den største pige, hun vejer ca. 7.5 og måler 68 cm.
Mit spørgsmål er: skal jeg stoppe med at amme, så hun bliver nødt til at spise sig mæt i grød, eller skal jeg bare fortsætte som nu, og regne med at hun med tiden vil spise mere mad? (Hun vil ikke ha sutteflaske)
Kærligst
Rikke W