Brev:
Overgangskost og sart mave
29. april 2006
Alder:
5 mdr.
Overgangskost og sart mave
Hej
Vores datter havde de første måneder af sit liv problemer med luft i maven. Det hjalp da hun fik Mylicon - først fik hun det 2-3 gange dagligt, nu hvor hun er 5 måneder er vi nede på 1 gang. Vi prøver en gang imellem at stoppe, men der er stadig lidt problemer og lægen har sagt at der ikke er nogen bivirkninger ved at bruge det, så vi fortsætter lidt endnu.
Vi vil gerne igang med at give hende grød (jeg ammer fuldt ud indtil videre) og vi har prøvet to gange med majsgrød med lidt kogt, most pære i. Hun kan godt lide det, men hvor hun før havde afføring dagligt, går der nu flere dage imellem (hun fik lidt grød for 4 dage siden og har ikke haft afføring siden da).
Tror du at det er pga hendes sarte mave eller brugen af Mylicon? Eller er det bare normalt at der bliver længere mellem afføringerne? Vi har prøvet at give hende sveskemos - det virkede første gang, men denne gang har der ikke været nogen effekt.
Håber du har et godt råd. Vi vil gerne igang med den faste føde og håber at det kan gøres uden mavepine.
Hilsen Tina