Brev:
16 mdr. og sover ikke igennem
29. april 2006
Alder:
16 mdr.
16 mdr. og sover ikke igennem
Det er første gang jeg bruger Netsundhedsplejersken, men nu er vi desperate.
Vi har en søn på 16 mdr ( 1 år og 4 mdr), der vågner hver nat omkring kl. 01.00.
Han græder, men virker frisk og klar til ballade. Vi prøver at give ham noget at drikke, og lægge ham ned igen. Nogen gange bliver han liggende hvis vi sidder hos ham, og nusser ham.
Nå, vi så mener at han er faldet i søvn, prøver vi at gå ud af værelset. Lige så snart vi rejser os, sætter han sig op og begynder at græde. Vi prøver på igen at ligge ham ned, hvorpå han bliver hysterisk og græder.
Vi har i et par dage prøvet at være hårde, og lade ham græde, og så gå ind og lægge ham ned efter 3-5 min. Det var ingen succes.
Efter et par timer med gråd og hysteri, er vi så fustrerede og udkørte at vi tilsidst tager ham ind i vores seng, hvor han falder i søvn, næsten med det samme.
Han sover ikke formiddags lur, men sover til middag mellem 11.30/12.00 - 14.00. Om aftenen mellem 19 - 20 lægger vi ham i seng uden problemer. Han er træt og falder til ro hurtigt. Vi sidder hos ham i nogle minutter indtil han er faldet i søvn. Hvis vi lægger ham og går ud af værelset bliver han igen ked af det og begynder at græde!
Vi kan se at han er træt om dagen, men lader ham ikke sove længere end 2-2½ time om eftermiddagen, i det håb at han om aftenen (og natten) sover igennem. Det gør han som sagt ikke.
Idet han er træt vil han heller ikke spise så meget om dagen, og bliver igen hysterisk og smidder engang imellem, tallerken og kop på gulvet i raseri.
I vuggestuen er der ikke de store problemer med at spise..
Vi har forelagt probelmet for vores egen sundhedsplejerske der siger at han måske er utryg og at vi skal lade ham komme ind i sengen når han vågner.
Da han blev født fik jeg en fødselsdepression, men er nu 100 % på igen, og er nok meget overbærende med ham i hverdagen. Har svært ved at skælde ham ud, og nusser meget med ham. Kan det mon være derfor?
Vi mener ikke at det kan være rigtigt at vi hver nat skal få spoleret vores nattesøvn, når han skal ligge imellem os. Vores samliv går naturligvis i stå på grund af det.
Det skal siges at vi de sidste par mdr. har haft meget at se til da vi er igang med at bygge nyt hus, og der også har været en del problemer i begge vores arbejdsliv.
Dette er han selvfølgelig mærket af...!
Vi er nu meget ude i torvene og kommer derfor på kant af hinanden hele tiden, omkring opdragelsen og hvordan natteproblemerne skal klares..
Vi håber virkelig at du kan hjælpe os og give os nogle gode råd til at løse vores problem..
Mange hilsner og på forhånd tak
Marlene