Svar: Madplan dreng 8½ måned
29. april 2006
Alder:
8 mdr.
Kære Trine og Co.
Tak for dit brev.
Jeg synes at planen for Nicolai ser rigtig fin ud.
Øllebrød eller havregrød er rigtig fint om morgenen og mange børn trives med dette til de er flere år gamle. Rugbrød til frokost vil jo stille og roligt komme til at fylde mere og det er rigtig godt at supplere med grød eller grøntsagsmos ved siden af, så du er sikker på at han får nok og bliver mæt nok.
I takt med at han bliver ældre kan du også prøve at give ham lidt kogte ærter, gulerødder og majs ved siden af sine rugbrødshapsere. På den måde kan du hjælpe ham til at udvikle sit pincetgreb.
A38 med rugbrødsdrys og frugt/bær er rigtig fint og langt at foretrække fremfor de sukkerholdige sødmælksyoghurter, som også er på markedet.
Aftensmad som I selv spiser og mere og mere familiemad er netop vejen frem.
Hvis du synes du mangler inspiration til maden hjemme, så ved jeg at flere familier anbefaler opskriftbøger af Annabel Karmel. Du kan finde dem på biblioteket.
Dejligt at han sover så godt om natten. Nyd det! Fortsæt al det gode I gør. Det lyder rigtig fint.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske