Brev:
8 måneder vil ikke indtage mælkeprodukter
29. april 2006
Alder:
8 mdr.
8 måneder vil ikke indtage mælkeprodukter
Min datter på 8 måneder vil ikke indtage mælkeprodukter i form af udmalket modermælk (varmt/koldt), modermælkserstatning (varmt/koldt), sødmælk, letmælk, yoghurt mv.
Vi har prøvet alt, men hun vender bare hovedet, så snart hun kan lugte mælkeprodukterne.
Hun vil dog gerne stadig ammes.
Hun nægter at indtage kartoffelmos (formentlig fordi det er baseret på mælk) og grøntssagsmos, hvor mælk indgår.
Så snart hun får grøntssagsmos uden mælk er der ingen problemer. Jeg har også prøvet at give hende mælk med blendet banan uden succes.
Da hun var helt lille og vi ville forsøge at give hende en sutteflaske med udmalket mælk skreg hun helt vildt, når flasken nærmede sig. Dette har gentaget sig, da hun er blevet lidt ældre.
Jeg ønsker at min datters kost skal indeholde mælkeprodukter af hensyn til hendes sundhed.
1) Da jeg gerne snart vil holde op med at amme, vil gerne høre om du har gode råd til at få hende til at indtage mælkeprodukter.
2) Hvis det ikke er muligt, vil du så anbefale, at man får lagt en kostplan til hende af en diætist for at sikre, at hun får de nødvendige mineraler/vitaminer?
Med venlig hilsen
Den bekymrede mor