Brev:
Svær at få til at sove igen efter putning, 6 mdr.
29. april 2006
Alder:
6 mdr.
Svær at få til at sove igen efter putning, 6 mdr.
Vores søn lærte for ca 1 1/2 mdr siden forholdsvis let at falde i søvn selv. Han sover på sit eget værelse og har gjort det længe. Det er tæt på vores eget, så jeg har ingen problemer med at høre ham om natten, når han kalder.
Vi har indført et putte ritual som virker fint og vi kunne i lang tid når han vågnede, efter at være puttet, få ham til at falde i søvn igen ved at give ham sutten og "putte" ham lidt. Altså ingen grund til at tage ham op med mindre han var sulten. Jeg ammer ham 1-2 gange i løbet af natten. Oftere 1 end 2.
Problemet er at han i den sidste uges tid er vågnet og ikke kan falde til ro igen med mindre vi tager ham op og holder ham lidt før han kommer ned igen. Han græder selvom en af os står ved hans seng og trøster ham - det har altid virket før. Vi har stadig ingen problemer med at putte ham, der falder han let i søvn af sig selv. Derfor forstår vi ikke, hvad der sker.
Om dagen er det blevet meget forskelligt, hvordan han reagerer når vi lægger ham til at sove. For det meste er det forholdsvis nemt og som tidligere, men andre gange reagerer han ligesom når han vågner om natten.
Han har tidligere haft falsk strubehoste, hvor vi tog ham lidt udenfor om natten når han vågnede af hosten. Han viser dog ingen tegn på falsk strubehoste nu. Han hoster lidt og har altid gjort det, vi har været til lægen med ham omkring hosten og snakket med sundhedsplejersken om det, men der er ikke noget "farligt" at se.
Hvad kan vi gøre for at hjælpe ham om natten?