Brev:
Skemad - 6 mdr.
29. april 2006
Alder:
6 mdr.
Skemad - 6 mdr.
Hej Helen,
Så har jeg brug for dine kompetente råd igen!
Min datter på 6,5 mdr. og knap 10 kg. startede på skemad da hun var 4 mdr.
Jeg laver selv det meste af hendes mad og hun får nu havregrød til morgen (som hun stadig er ved at vænne sig til pga. konsistensen), majs/risgrød+frugtmos til middag og grøntsagsmos til aften - får vand til alle måltider.
Hun var så småt begyndt at spise deciderede portioner – i forhold til i starten, hvor det bare var et par skefulde...
I de sidste 2-3 uger har hun døjet med lidt hård mave og jeg synes at hendes interesse for skemaden er væk. Tilgengæld er hun er blevet helt vild med at sidde med et stk. agurk eller en skorpe og gnave i det. (Hun har to tænder!) Men det er jo ikke nok til at blive mæt af, og så gemmer hun appetitten til hun bliver tilbudt bryst...
Jeg har prøvet at give hende små bitte stk. brød med smør, for at se om hun hellere ville have det. Hun synes et er spændende at ”tygge” i det, men spytter det ofte ud bagefter, og får altså på den måde heller ikke meget mad i sig.
-Kan den manglende lyst til skemad skyldes hård mave eller tandfrembrud?
-Hvor meget sveskemos må hun få på en dag?
-Har du nogle råd til hvad jeg kan gøre for at hjælpe hende af med hård mave?
-Hvordan kommer vi videre herfra?
Hilsen Maria