Brev:
Modermælkserstatning om natten
29. april 2006
Alder:
2 mdr.
Modermælkserstatning om natten
Hej Helen!
Jeg har en dejlig glad og stor dreng 8½ uge, 59½ cm og 6000g, vejede 3400g ved fødslen. Som du kan se af vægten er det ikke fordi han sulter, men: Om natten vågner han præcis hver anden time for at spise, (han får bryst), eller det vil sige jeg har på fornemmelsen af at det bare er hygge, for han spiser kun 5-10 min. Jeg har skrevet til dig før angående dette problem, og prøvede alle dine gode råd, men det virkede ikke efter hensigten.
Så, for 4 dage siden besluttede jeg mig for at prøve mme om natten, da jeg havde hørt at det var længere om at blive fordøjet, og rigtig nok, drengen (og jeg selv) sov pludselig 4½ time i træk, fik flaske igen og sov 4 timer. Da jeg fik uhyggelig meget overskud af at have sovet så meget på en nat, besluttede vi at blive ved på denne måde.
Men så er mine spørgsmål:
1) Kan hans mave klare både at få MME og min mælk, jeg tænker på om tarmene kan håndtere 2 forskellige ting?
2) Jeg malker ud inden jeg går i seng, og når han skal have flaske midt på natten, i håb om at holde min produktion igang, men jeg har på fornemmelsen at jeg har mindre mælk. Ved ikke om det er psykisk eller om der noget om det. Men kan man sætte produktionen op igen, hvis den er nede, eller er løbet kørt? Har også tænkt at jeg hver anden nat ammer ham, og hver anden giver ham MME.
Hvad mener du, jeg ville jo rigtig gerne sove mere end 2 timer af gangen.
Med venlig hilsen
Malene