Brev:
Skriger om natten, 8 mdr.
29. april 2006
Alder:
8 mdr.
Skriger om natten, 8 mdr.
Hej Helen
Min datter på 8 mdr. sover alene på eget værelse og har gjort det de sidste ca. 2mdr og i egen seng de sidste 3 mdr. Hun og normalt let at putte om aftenen, dog lidt sværere, hvis det ikke er hendes egen seng. Det er som regel mig, der putter hende, min man har gjort det få gange, hvilket hun opfatter med det samme, og er meget sværere at få til at sove.
Hun spiser grød, rugbrød el. frugtmos to gange om dagen og en let aftensmad kl. 17-17.30, de resterende måltider består af MME. Om aftenen får hun to gange sutteflaske, den sidste i sengen (MME). Hun er meget glad for sutteflasken, og har fået suppleret brystmælk med MME siden 4 mdr. Jeg vil tro, at hun drikker omkring 900 dl. pr. døgn, MME drikkes også af kop til grød og aftensmad.
Hun vågner i gns. ca. 4-5 gange om natten, hvor hun skriger helt vildt og er nogle gange meget svær at trøste. Det er nærmest som om, at hun bliver en helt anden. Hun får som regel en kold sutteflaske med MME, som beroliger hende, men det kan tage lang tid. Det ender ofte med, at hun ligger sammen med mig i sengen, hvilke er den nemmeste måde at trøste hende på
Hun sover omkring kl. 19 og vågner første gang omkring kl. 01. Det er som regel den sidste del af natten, der er urolig. Om dagen sover hun 2 gange max. 3 timer i alt. Hun våger normalt kl. seks, glad og udhvilet. Hun har ikke været syg.
Har du nogen idéer til, hvad skrigeriet skyldes? Nogle har nævnt for mig, at det muligvis kan være noget med ørerne, men vil hun så ikke være påvirket af det om dagen også? Drømmer hun allerede? Hvad kan jeg gøre anderledes for at forhindre det?
Om dagen græder hun sjældent, og normalt kun hvis hun ikke bliver puttet, når hun er træt. Hun er meget nem og altid glad og smilende, hvilket gør at jeg efterhånden er blevet bekymret, hun er jo altid super glad om dagen.
Hilsen Anja