Brev:
Hvorfor kan børn fornemme?
29. april 2006
Alder:
8 mdr.
Hvorfor kan børn fornemme?
Hej Helen,
Alfred er indenfor de sidste par uger begyndt at opføre sig lidt "underligt". Han er blevet meget tryghedssøgende fx. vil meget gerne op og sidde hos os. Så sidder han der, meget gerne med dyne på, og putter i ca 15-20 min og vil han ned og lege igen.
Eller når han bliver puttet om aftenen så må vi helst ikke forlade soveværelset før han er faldet i søvn, ellers bliver han ked af det. Han behøver ikke at sidde hos os, det er helt fint hvis han selv ligger i sin seng og vi så sidder ved siden af. Vi behøver heller ikke snakke eller synge. Vi skal bare være der.
Derudover er han begyndt at græde/småskrige i søvne. Tit er han faldet til ro inden vi når hen til ham, men det hænder at han må over i vores seng for at falde til ro igen.
Nu tænker jeg lidt på om det er en reaktion på det er sker i hjemmet i øjeblikket. Alfreds far har gennem et par måneder nu været ked af det, trist til mode og her på det sidste har der ikke skulle meget til før end at han bliver hidsig over at Alfred brokker sig/ikke lige er medgørlig.
Hans far er selv utrolig ked af at han reagerer på den måde over for Alfred og i tirsdags fik vi vist en forklaring. Han var til en psykiater der mener at han har depressive symptomer og han skal i behandling.
Puha en lang smøre. Mit spørgsmål er nu; kan Alfreds opførsel hænge sammen med at han kan fornemme at tingene ikke er helt som de plejer at være og at far og mor (for det påvirker jo selvsagt også mig at min kæreste har det skidt psykisk)?
Som altid tak for en super brevkasse
Mai-Brit