Svar: Dagssøvn, 4 mdr.
29. april 2006
Alder:
4 mdr.
Kære Udbrændte
Måske kan det hjælpe dig at se i tidligere spørgsmål og svar at du bestemt ikke er den eneste som oplever at have en dreng, som vågner efter 30 minutter:o)
Men, naturligvis er det uholdbart i længden. Du fortæller at du har forsøgt med skemad, og det lyder også som en god idé, da det du beskriver godt kunne lyde som en lidt sulten dreng.
Hvordan vurderer du at han ikke er parat? Det kan godt være at du har ret og så er det sådan og du må prøve igen om 14 dage, men jeg tror du skal forsøge at få lidt mere mad i ham.
Hvis skemad er for tidligt for ham og flasken ikke duer, så må du prøve at lægge ham hyppigere til brystet i løbet af dagen i håb om at han kan sætte din mælkeproduktion op og du dermed kan mætte ham mere. Pres ham dog ikke unødigt, det skal jo nødigt ende med at han også afviser brystet:o) men tilbyde ham brystet hyppigt over nogle dage og se om det kan have en effekt.
En plan for dagen kunne se således ud:
Morgen: Bryst
Formiddag: Bryst og sove formiddagslur
Frokost: Bryst
Middagslur, evt. bryst igen for at sove
Eftermiddag: Bryst, når han vågner
Sen eftermiddag: Bryst før powernap
Powernapper, sover måske 30 minutter
Aften: Bryst
Sen aften: Bryst
Nat: Bryst
Jeg tror altså at vejen frem er mere mad og gerne i forsøg på at øge amningerne. Håber derfor at ovenstående plan hjælper dig både hvad angår ammefrekvens, men også hvad angår struktur.
Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske