Brev:
Nedtrapning af amning 9 mdr.
1. maj 2006
Alder:
9 mdr.
Nedtrapning af amning 9 mdr.
Hej Helen
Jeg ammer stadig min søn på snart 9 mdr. I alt bliver det til omkring 5 gange i døgnet. Nogle nætter dog lidt oftere. Hvorfor ved jeg egentlig ikke.
Det vil jeg efterhånden gerne skære ned på. Allerhelst om natten så han måske kunne sove igennem, men ved ikke hvordan det skal gøres. Ville være rart da bleerne bliver for våde i løbet af natten og jeg vækket flere gange:-). Tror selv at jeg skal starte med at skære ned om dagen og på den måde vænne ham af med amning stille og roligt. Jeg vil meget gerne høre dit råd.
Jeg prøver at give ham lidt sødmælk i hans kop til måltiderne, men han drikker næsten intet. Har også prøvet med erstatning, men det var slet ikke bedre. Til gengæld drikker han meget hvis jeg serverer vand.
Hvordan skal jeg få etableret en overgangsperiode fra amning til kop uden for mange kvaler for os begge?
Mange hilsner
Mor