Brev:
Vil ikke tage sut
2. maj 2006
Alder:
3 mdr.
Vil ikke tage sut
Kære Helen
Min søn der snart bliver 3 måneder gammel, vil ikke tage en sut. I starten var jeg lidt imod det med sutten, da jeg ville lære hans "sprog" at kende, og derved ikke ville give ham en sut hver gang han græd. Men nu kan jeg da godt se at det ville være rigtig rart i mange tilfælde.
Om aftenen ammer jeg ham meget, og han falder i søvn ved mig. Nogle gange vågner han lidt op, og søger efter mit bryst, og bliver gal hvis han ikke får det. Og det er mere et suttebehov, og ville ønske jeg kunne give ham en sut. Hvis jeg vil ligge ham over i sin voksi pose vågner han, og jeg kan starte forfra igen. Først mellem kl 22 og 23 sover han, og vågner så først igen kl ca 02 for at spise.
Det samme sker når vi når hen på morgnen, så vågner han nogle gange med 1 times mellemrum, og falder først til ro når han får mit bryst.
Jeg kunne godt tænke mig at kunne putte ham om aftenen, uden at han absolut skal falde i søvn først ved mig. Eller er det stadig ok, når han ikke er ældre?
Vi prøvede en overgang at far gik op i soveværelset med ham, og skulle have ham til at sove, men han skreg i en time til han faldt i søvn, og det syntes vi var lidt hårdt når han var så lille.
Har du nogle gode råd om gode sovevaner til os om aftenen vil jeg blive meget glad, og kan man stadig "øve" med sutten for at se om han vil tage den?
Kærlig hilsen Sarah