Brev:
Vil ikke tage mme
2. maj 2006
Alder:
4 mdr.
Vil ikke tage mme
Kære netsundhedsplejerske
Min datter på 4 måneder har siden hun var syg for ca. 1 måned siden nægtet at tage flaske med mme. Før hun blev syg spiste ca 6-700ml. i døgnet og blev ammet det jeg kan. Nu vil hun kun tage flaske hvis det brystmælk.
Vi har prøvet alle mærker i mme og det samme med vælling. Nu spiser hun ca. 2dl grød om dagen og jeg ammer det jeg kan. Jeg har malket ud et par gange og efter ca.45 min kan jeg, hvis jeg er heldig malke 40 ml. ud. Hun tager det på hun skal, og hun er en meget glad og tilfreds pige (når bare mor og mors babser er indefor rækkevidde).
Det er også sådan at efter hun har været syg, at når hun vågner om natten og bliver ammet (tidligere fik hun også flaske), vil hun ikke sove i sin egen seng igen, hun falder i søvn i mine arme og når jeg lægger hende vågner hun op, det ender med at jeg tager hende med over i min seng.
Vi vil utrolig gerne at hun tager flasken sådan vi også kan få hende passet et par timer en dag (det kan vi ikke nu).
Så mit spørgsmål er hvad kan vi gøre for at få hende til at tage flaske igen og kan der være en sammenhæng mellem flasken og søvnen?
Kærlig hilsen
Karina