Svar: Graviditet og tidspunkt for folin
2. maj 2006
Alder:
0 mdr.
Kære du
Tak for dit dejlige brev, man kommer jo helt til at glæde sig på dine vegne. Jeg håber der sker noget i jeres ferie:o)
Nu er jeg jo ikke læge, men så vidt jeg ved er der ikke noget problem i at tage folinsyre sammen med p-piller, men spørg hellere lægen for en sikkerheds skyld. Alternativt kan du jo stoppe med p-pillerne nu og så kan I bruge kondom indtil I synes det rette tidspunkt er kommet.
Med hensyn til graviditet og p-piller gennem mange år, så hører man faktisk også at mange netop bliver gravide ganske hurtigt, når de stopper med p-pillerne. Forklaringen er sandsynligvis at hormonbalancen og kvindens cyklus er så præcist afstemt at man lettere bliver gravid.
Hvad der passer ved jeg desværre ikke, men mon nogen ved det? I hvert fald er der ikke andet for end at håbe på det bedste.
Jeg ønsker jer rigtig meget held og lykke og krydser fingre for det sker hurtigt.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske