Brev:
Blå Allomin 2
3. maj 2006
Alder:
6 mdr.
Blå Allomin 2
Kære Helen.
Tak for dit svar...,- håber det er ok at jeg er en "ivrig spørger" :-)
Vi har netop drøftet muligheden for, at Elias får sit eget værelse nu. Det kan desværre ikke lade sig gøre,- da min kæreste har to store (15 og 17 år) piger, som har hver et værelse hos os. Vi samtaler meget med pigerne om dette i øjeblikket, som selvfølgelig er kede af at skulle "dele værelse",- men samtidig også godt kan forstå, at Elias (som jo er her hele tiden..) også snart bør få et værelse,- primært for sovesituationen.
Planen er, at vi finder et tidspunkt (evt når Elias er 1 år,- måske 2!) hvor pigerne rykker sammen,- men så til gengæld kommer og er hos os på skift. Dette har de ytret ønske om tidligere (at være hos os på skift). Men det er jo et helt andet problem.. :-)
Jo før vi bliver enige om "omrokeringen" af værelserne,- jo bedre. Vores soveværelse er ret specielt,- da hele den ene gavl op til kip, er én stor glasfacade! Vi har selv brugt et par år på at vænne os til, at hele sommerhalvåret skal vi falde i søvn i et rum, som er totalt oplyst. Vil dette blive et problem for Elias´s søvn tror du? Jeg er bange for at han ikke kan forstå, at det er "nat" når det er så lyst.
Under alle omstændigheder er vi desværre nødt til i første omgang, at få Elias i egen seng,- men stadig i vores værelse. Så må vi tage hele turen igen, til eget værelse, senere. Jeg mener bare at have læst et sted, at risikoen ved at vente for længe med eget værelse,- er at han vil blive bange for at sove på eget værelse? Hvornår er "grænsen" ca,- for denne bevidsthed?
Og så lige et andet spørgsmål.. anledningen til at jeg skriver netop nu, er at jeg læste din artikel vedr. allomin 2.
Vi er jo faktisk først begyndt at bruge mma (allomin2) her for nylig (da jeg var syg). Jeg har erfaret, at jeg nok ikke har mættet Elias helt optimalt tidligere,- for han er MEGET glad for allominen. Dvs,- han blir stadig ammet (men min mælkeproduktion er ikke kommet op på normalen igen,- så nu HAR jeg ihvertfald helt sikkert ikke nok..)
Han blir kun udelukkende ammet morgen og evt nat (han får som regel bryst ved 4 tiden,- og igen ved 6 tiden, inden vi står op. Ved 4 tiden kan jeg simpelthen ikke trække ham længere med sutten,- her spræller han konstant..)
Dvs når jeg ammer ham formiddag, frokost, eftermiddag og ved putning,- får han alle gange en flaske allomin (han har endda lært at tage flaske nu.. havde vi ellers droppet,- men syns det var lidt meget at tage af en "hård" tudkop..) ialt måske 3 brikker Allomin 2. Hvad syns du om det?
Jeg har tænkt mig at indføre det 3. skemåltid snart igen..det måtte vi droppe tidligere, fordi han kun var interesseret i sin grød, morgen og aften. (og han bør jo også have lidt grøntmos..men er ikke vild med det..)
Nu er han jo præcis 6 mdr... er det så i orden med alt det allomin? Eller er der noget andet som er bedre i flasken/som mma? Jeg er ked af at vi ikke har fået det indført tidligere,- da jeg er helt sikker på, at han trives meget bedre nu.. plus at der er en sammenhæng mellem allominen og hans endeligt velfungerende lure om dagen!
Er det bedre med vælling den ene gang ,- også selvom han jo får grød 2 gange dagligt? Grøden morgen og aften er han også meget meget glad for. Og jeg må sige, at det han suverænt stadig gylper mest op igen, er min mælk. Selv allominen ligger bedre i hans mave. Grøden selvf endnu bedre..
At jeg spør om disse ting, er selvfølgelig fordi jeg læste din artikel,- plus mine tanker omkring hans alder,- men at vi nu lige er blevet så glade for noget, som han vel principielt burde trappes ned med nu.. vi har jo bare aldrig brugt det tidligere,- så jeg nyder virkelig at "ha noget" der virker. (han brokker sig efter få min ved brystet,- men tager det der ér,- og slapper så helt af ved flasken, hvor der virkelig kommer noget..)
Jeg undskylder mine lidt lange, forviklede spørgsmål, men det kan godt være lidt "snørklet" at få det hele med :-)
Og endnu en gang tak for nogle super svar, som jeg virkelig har glæde af :-)
Venligst
Anja