Svar: Skrigeri ved bleskift
5. maj 2006
Alder:
16 mdr.
Kære Mai-Brit
Det lyder som en ganske plausibel forklaring at Alfred gerne vil have lidt medbestemmelse og medindrages mere også i forbindelse med bleskift.
Det er altid en god idé i en periode at prøve med "buksebleer" selvom de er lidt dyrere. Bruger du dem, så kan han stå på gulvet og behøver ikke blive lagt ned for at få skiftet ble. Det er kun når der er afføring at puslebordet er nødvendigt. Det kan være en måde at gøre skiftningen nemmere for jer alle.
Men når det er sagt, så kan det også være en god idé at medinddrage ham i skiftningen. Lade ham selv finde bleen, fylde vaskefadet, finde vaskekludende, cremen osv. Hvis du har mulighed for at lade ham selv kravle op på puslebordet, naturligvis med din hjælp, så kan det også være en god idé. Det kan gøre det sjovere at komme der op.
Tilsidst vil jeg lige sige at han jo sagtens selv kan løfte numsen op, når han ligger på ryggen og du må godt opfordre ham til dette: "løft numsen", så er han måske mere med.
Håber det hjælper jer lidt videre og i øvrigt tak for din omsorg. Jeg vil prøve at komme i haven i week-enden. Tak.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske