Svar: Vil ikke sove om dagen - 3 mdr.
6. maj 2006
Alder:
3 mdr.
Kære Sarah
De fleste børn har det der hedder appetitspring, når de er omkring 12 uger gamle og jeg vil tro det kan være det, som gør sig gældende hos jer i øjeblikket.
Når barnet har appetitspring, så er det fordi han er ved at være så stor at han har behov for at få mælkemængden sat i vejret. Det gør han ved at spise hyppigt og generelt være mere urolig, småklynkende, fordi det netop får dig til at lægge ham mere til og derved øges mælkemængden.
Det plejer at vare et par døgn, hvis du bare lægger til hver gang han beder om det. Dertil kommer at de sidste dage har været lidt varmere end vi ellers har oplevet, så måske har han også været mere tørstig.
Prøv derfor at lægge ham til hyppigt, men forsøg også at få ham til at spise fra begge sider ved hver amning, så du er sikker på at han er fyldt godt op.
Med hensyn til Loratadin så udskilles dette i modermælk og man anbefaler normalt ikke dette præparat til ammende kvinder. Det skal du være obs på og jeg synes du skal drøfte det med lægen.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske