Brev:
Svøb af 6 mdr. baby ?
7. maj 2006
Alder:
6 mdr.
Svøb af 6 mdr. baby ?
Hej Helen
Min datter på nu 6 mdr. roder rundt inden hun endelig falder i søvn. Det første halve år har der ikke været problemer hverken i barnevognen eller når hun skal sove om aftenen. Hun blev pakket ind i flyvedragt og dynen blev svøbt rundt om hende. Nu pga. temperaturen må vi droppe flyverdragten og til tider dynen. Og det er helt galt. Hun roder rundt, sparker dynen af og til tider "overdækkenet" på barnevognen. Så det er nærmest en slåskamp om at få hende til at falde til ro og lade sig putte.
Nogen gange er jeg nødt til at svøbe hende og nærmest holde en arm hen over hendes underkrop. Hver gang når jeg gør dette falder hun til ro med det samme.
Under hele seancen brokker hun sig. Hun græder ikke.
Skal jeg svøbe hende i et lagen? Også selv om hun er 6 mdr.?
Rent psykisk har jeg det som om vi har skændtes bagefter og tænker "skal det virkelig være sådan en kamp"!?
Ser meget frem til dit svar.
Puha
En mor