Brev:
At lege ude og kost - 11 måneder
7. maj 2006
Alder:
11 mdr.
At lege ude og kost - 11 måneder
Kære Helen
Tak for dine rigtig gode svar de gange vi har skrevet. Det er en rigtig god side du har.
Jeg vil lige igen gøre brug af dine gode råd. Vores datter er nu 11 måneder og kravler rundt og rejser sig ved alle ting. Hun spiser godt nu, og det hele er rart for tiden.
Vi vil gerne have hende med ud i haven i det gode vejr - men kan hun kravle rundt på græsset i denne alder. Hun er iført alm. tøj, solhat og faktor 30 solcreme. Hvor længe må hun være derude når solen skinner, hvis hun er inde i skyggen? Er det for koldt at kravle direkte på jorden?
Ellers har jeg også et spørgsmål omkring hendes mad og dag i det hele taget - Ser dette ok ud?
6.00 står op og spiser en portion fuldkornsgrød med frugt - nestle
leger til kl. 07.30 hvor hun får yoghurt med frugt, meget lille portion
8.00-10. eller 11 sover udenfor i barnevogn
frokost: 2/3 rugbrød med leverpostej, smøreost og spegepølse agurk, majs eller andet grønt ( hun sidder med grøntsagerne men det er begrænset hvor meget der glider ned fordi hun ikke rigtig kan tygge det.)
leger, går tur osv.
13.30 spiser frugt og en halv bolle, for det meste spiser hun kun en kvart
14-15 eller 16 sover
16: lidt frugtgrød med mælk (må dette tilberedes med sukker?) eller yoghurt
leger osv.
18.00 aftensmad: kartofler, grønt og kød - spiser ikke meget hvis hun sidder selv med det, men vil meget gerne...vil helst have det most godt, men prøver at lade være så hun lærer at tygge maden
20.00 puttes, får vælling på flasken inden....vågner mellem en og seks gange om natten, sover sjældent igennem
Spiser ikke meget til nogle af måltiderne
Er der nogen måder hvorpå jeg kan få hende til at spise mere grønt, skal jeg f.eks koge det så det tygges nemmere?
Håber du kan hjælpe os lidt på vej - på forhånd tak
Med venlig hilsen
Mor